Jak narodził się pomysł

Czy wiesz, że według GUS w 2020 roku, w związku z pandemią, liczba odwiedzających wystawy spadła o 57%? W porównaniu z rokiem 2019 muzea przygotowały o 40% mniej wystaw, na których było 58% mniej zwiedzających. Taki trend się utrzymuje, między innymi dlatego, że informacje dostępne w muzeach i na wystawach często są dla nas niezrozumiałe.

A na co dzień? Miliony ludzi interesują się dizajnem przedmiotów codziennego użytku. Dobre wzornictwo jest dla wielu z nich jedynym kontaktem ze sztuką. W Polsce znaleźliśmy około 500 tys. aktywnych miłośników tylko dawnego dizajnu w grupach na Facebooku. Liczba osób ogólnie zainteresowanych wzornictwem jest oczywiście wielokrotnie wyższa.
Coraz częściej uważamy internet za naturalne medium dla sztuki. W ostatnich latach liczba osób, które uważają, że zwiedzanie wystaw w muzeach może być zastąpione przez dostęp do sztuki przez internet, wzrosła do 28% badanych (wg raportu GUS 2019). Pandemia i związane z nią ograniczenia na pewno jeszcze tę grupę powiększyły. Sztuka staje się dostępniejsza.

Kultura dostępniejsza

Naszym działaniom, a szczególnie pracom przy serwisie Dizajn na wynos,
przyświeca główny cel: chcemy, żeby kultura była dostępna, dla wszystkich i na co dzień.
Dlatego staramy się usuwać różne ograniczenia:

Demograficzne

Przygotowujemy treści dla różnych grup odbiorców. I projektanci i miłośnicy wzornictwa są tu u siebie.

Geograficzne

Jeśli chcesz zobaczyć wystawę, nie musisz szukać galerii. Wystarczy komputer z dostępem do internetu.

Sanitarne

Wystawę on-line można bezpiecznie zwiedzać niezależnie od zagrożeń epidemicznych.

Finansowe

Zapraszamy Cię bez biletu. Nasze wystawy i serwis są dostępne dla wszystkich.

Społeczne

Tworzymy dla pasjonatów dizajnu przestrzeń wymiany opinii i doświadczeń. Dołącz do nas!